Anne
Villemoes er strategisk og politisk foredragsholder med mere end 20
års erfaring - dækker alle discipliner. Før den reporter hos
Jyllands-Posten - den danske avis - i seks år. To år som tv-reporter
og forankring.
Uddannet fra Den danske journalistskole januar
1994 og studerede strategisk lederskab ved Stanford Executive
Program (SEP) i 2009.
En stærk og underholdende offentlig
taler med fokus på omdømmestyring, kommunikation & branding,
lederskab, presse og kvinder i ledelse.
Anne Villemoes er
særligt stærk inden for strategisk branding - mestring af alle
aspekter af virksomhedens historiefortælling - på alle niveauer. Fra
bestyrelse til begivenheder på gadeniveau. En stærk tro på
strategisk tilgang for at sikre, at vi alle er på den samme vej mod
det samme mål. Med en stærk og præcis opfattelse af identitet.
Kreativitet er en vigtig del af Annes tilgang til de fleste
spørgsmål og situationer.
Om vinduer og bildøre
Hvor mange vinduesfag skal man have, for at være direktør? Og er der
forskel på, om man er mand eller kvinde? Anne Villemoes har igennem
godt 10 år været direktør i en global koncern, hvor kvinder på
direktionsgangen var et særsyn. Hvorfor er der så få kvinder i
toppen? Gider de ikke? Med både latter og stikpiller til begge sider
stiller Anne nogle spørgsmål, som kan sætte eftertanken i gang.
Om at forstå sin modtager Langt den meste
kommunikation – fra medarbejderblade over forandringsledelse til
samtalen over middagsbordet – tager udgangspunkt i, at dem, vi taler
med, mener og ved det samme som os selv. At vi ser tingene på samme
måde. Derfor strander vi ofte og ender med at kommunikere forgæves
eller skabe mere forvirring.
Anne Villemoes har arbejdet med kommunikation og forandring fra alle
sider af bordet og med konkrete og underholdende eksempler tager hun
dig med på rejse gennem Danmark og de forskelligheder, man møder.
Fra øst til vest – og på tværs af både mødebord og middagsbord.
Om at styre sit omdømme, når man lever af at slå ihjel
Anne Villemoes har igennem godt ti år stået i spidsen for omdømmet i
en af landets mest udskældte virksomheder. Hvordan ændrer man
fjendskab til dialog? Hvordan sikrer man, omdømmearbejdet er
strategisk? Og hvad gør man, når journalisterne så alligevel
stiller umulige spørgsmål? Tag med på en hæsblæsende tur i
strategisk branding. Med sjove eksempler og med konkrete værktøjer,
der kan tages med hjem.
På randen af Danmark
- eller hvorfor kan de ikke se, jeg har ret? I Hjerm producerer de det,
vi skal leve af i Danmark. Ikke kun det, vi spiser til aftensmad,
men også det, vi eksporterer og som giver os mulighed for at
importere tøj, møbler, telefoner og biler.
I København
bestemmer de, hvordan produktionen i Hjerm skal foregå.
I
Hjerm spiser de ikke ret meget sushi.
I København spiser de
ikke ret meget gris. Siger de.
I Hjerm læser de ikke ret
meget Politiken. I København læser de ikke ret meget andet.
Og i begge ender af landet tror de, at flertallet af danskerne er
ligesom dem selv.
Uanset hvor rummelige og kreative vi tror
os selv, omgiver de fleste af os sig helst med mennesker, der lever
og tænker, som vi selv gør, siger Anne Villemoes. Så når dagens
mening om alt fra koriander til katastrofer afstemmes i venners lag
over en god middag, så viser det sig, at vi nogenlunde mener det
samme.
I Hjerm vil de gerne vide, hvorfor er landbruget i
Danmark så misforstået – når det nu er så vigtigt?
Og i København vil de gerne vide, hvorfor landbruget ikke
forstår, at økologisk nicheproduktion er den eneste vej frem.
Selvforståelsen er lige stor – der giver det nogle gedigne
clash, når de mødes – både i det virkelige liv og i medierne.
Anne Villemoes kan også vende tingene på hovedet, så alle kan
følge med og forstå!
|