Foredrag
om at være unik nok i business
Ingen kan lægge et strudseæg med
en hønserøv!
Derfor skal du booke et foredrag med
Niels-Henrik Bruun Iversen.
Han giver dig værdifuld viden om at være unik nok
i business og privat. Det handler om branding, kommunikation og salg
- og om at håndtere vigtig viden og fantasi. Niels-Henriks unikke
erfaring og baggrund giver dig en passioneret foredragsholder, som
giver dig brugbar viden og værktøjer, som du kan bruge personligt og
professionelt.
Niels-Henriks baggrund
Han er
idéudvikler, kommunikationsrådgiver og serie-iværksætter. Han
starter sin første virksomhed i 1980 og byggede videre som ejerleder
af flere virksomheder: Reklamebureau, lokalradio, lydstudie,
landsdækkende avis, reklamefilm produktion og firstmover med
produktion, booking og digitalisering af biografreklamer til 42
biografer.
Efter 37 år sælger han sine virksomheder og går
på pension. Men han er iværksætter. Han kan ikke lade være. Derfor
starter han et konsulentfirma med et netværk af designere,
journalister, filmfotografer og eventmagere. Konceptet er at levere
idéudvikling, kommunikationsrådgivning, kampagner og koncepter for
virksomheder og organisationer.
Som om det ikke er nok, har han
skrevet historien om (storytelling), hvorfor Europallen hedder
Europallen, når den er opfundet i Amerika i 1887. Derefter
re-designer han Europallen og gør den til et eksklusivt møbel i
massivt egetræ og teaktræ. Kunderne er feinschmeckere i
transportbranchen. Produktionen sker via en anerkendt dansk
møbelfabrik.
Samtidig er Niels-Henrik Bruun Iversen medlem af
det danske pressekorps, politisk ghostwriter, tekstforfatter og
foredragsholder.
Foredragets målgrupper:
•
Virksomheder
• Erhvervsnetværk
• Organisationer
• Sælgere
• Brancheforeninger
• Erhvervsskoler
• Handelsstandsforeninger
• Iværksættere
… og virksomheder der arbejder med salg,
markedsføring og kommunikation.
Niels-Henrik Bruun Iversen siger om sig
selv:
”Jeg er Vestjyde af sind, men det gør mig hverken
bedre eller ringere. Tværtimod”
Niels-Henriks slogan er:
”Vi har mange
idéer, vi ikke har fået endnu”. Det slogan har han i øvrigt
copyright på.
Om foredraget:
Niels-Henriks foredrag leveres
med humor og alvor. Det handler om at være unik nok i business. Det
handler om branding, kommunikation og salg. Det handler om at
håndtere vigtig viden og fantasi. Det handler om at kende kundernes
10 købsmotiver. Det handler især om hvordan hjernens højre- og
venstre halvdel er modsætninger, og kan påvirkes i en ønsket
retning. Når du ved hvordan, får du flere kunder, bedre
dækningsbidrag, fokuserede medarbejdere og et godt image.
Niels-Henrik Bruun Iversen kan tilpasse foredraget til en aktuel agenda, en
bestemt branche, og et afsat tidsrum.
Foredraget indeholder
vigtig viden og værktøjer, der kan bruges med det samme - og med
succes.
Han siger om sit foredrag:
”Ingen kan lægge
et strudseæg, hvis man kun har en hønserøv. Men man kan lægge et
guldæg, hvis man bruger vigtig viden og fantasi”
Foredrag 1: Vigtig viden om hjernens viden og fantasi
Hør hvordan du kan
bruge fantasi og vigtig viden om din og kundens hjerne.
Du får
vigtig viden om, hvordan din og kundens venstre- og højre
hjernehalvdel virker og kan samarbejde. Hør hvordan du kan påvirke
og styrke din kommunikation med kunder, medarbejdere og alle (også
privat). Når du ved hvordan, får du flere kunder, bedre
dækningsbidrag, fokuserede medarbejdere og et godt image.
Albert
Einstein, Piet Hein og John Lennon citeres med udsagn, der forholder
sig til forholdet mellem viden og fantasi, og hvordan du kan bruge
viden og fantasi i business og privat.
Foredrag 2: Sådan
bliver din virksomhed unik nok i kundens hjerne
Hør hvad der får
kunder til at købe din vare, og hvordan du målretter dine budskaber
derefter.
Du får vigtig viden om, hvad det vil sige at være unik
og være unik nok i business. Det handler om din virksomhed. Om
reklame og markedsføring. Om design og kommunikation. Om branding og
særkender. Det handler især om, hvad der får kunder til at købe din
vare eller tjenesteydelse. Når du ved det, får du flere kunder,
bedre dækningsbidrag, fokuserede medarbejdere og et godt image.
Niels-Henrik Bruun Iversen leverer en facitliste med de 10 eneste årsager til at
kunder køber en vare eller tjenesteydelse. Du får konkrete eksempler
på, hvordan købsmotiverne også er holdningsmotiver, og hvordan du
kan målrette budskaber til forskellige målgrupper.
Foredragene er ikke af den slags, der kun er sjove at høre på. Der
er lidt tø-hø. Men vigtigst er, at tilhørerne får vigtig viden, som
de straks kan iværksætte. Uden at det koster en eneste krone. Det
koster kun omtanke, fantasi og vilje!
Varighed: 90 – 120 minutter
og efter aftale.
Anmeldelser:
”Niels-Henrik leverede et
lærerigt foredrag i House of Offshore Innovation, med fokus på at
være unik i business. Om betydningen af branding og kommunikation.
Om at forstå værdien i højre- og venstre hjernehalvdel, og hvordan
den viden kan bruges i kommunikation med kunder og medarbejdere. Vi
fik ny viden og blev opdateret om begreber og metoder indenfor
branding, kommunikation og design”
Jesper Høj-Hansen, Direktør //
NorSea Group A/S
#
”Vi fik et spændende og tankevækkende
foredrag om, hvordan vores hjerner er sammensat af modsætninger i
venstre- og højre hjernehalvdel. Vi fik set og hørt, på en
humoristisk og let forståelig måde, hvordan den viden er brugbar i
vores hverdag sammen med mennesker vi kender og ikke kender. Vi fik
også en interessant liste med de 10 eneste årsager til at købe det
vi køber som forbrugere. Der viste sig at være et match mellem at
købe en vare og være medlem af en organisation som vores. Meget
interessant og lærerig viden”
Kurt Allan Nicolaisen, Overmester
// ODD FELLOW
#
”Vi blev overraskede over, hvor stor betydning
det har at vide noget om hjernen og om, hvordan den viden er
afgørende når man står med en potentiel kunde. Niels-Henrik gav os
en fantastisk ny viden om, hvordan menneskers adfærd er styret af
hjernen, og hvordan den kan påvirkes, hvis man vil sælge et produkt
eller en holdning. Vildt spændende. Og når man ved hvorfor mennesker
gør som de gør, siger som de siger, handler som de gør, har man
vigtig indsigt i menneskers adfærd. Det var nemt at forstå, at
markedsføring og salgsarbejdet skal nytænkes. Og hans humor gjorde
det også til en underholdende aften”
William H. Hansen //
Erhvervsnetværk
#
”Foredraget om hjernen var en øjenåbner. Som
politisk forening har vi en ganske klar fornemmelse af menneskers
forskelligheder, men vi blev ærligt talt overraskede over at høre om
de 10 årsager, som styrer menneskers holdninger og køb af varer. Dem
har vi taget til os og bruger dem nu i vores politiske arbejde på en
fornyet måde. Tak for det. Vi citerer jævnligt Niels-Henrik ved
vores interne møder. Både de sjove og de alvorlige citater er blevet
en del af vores tankegang og dagsorden”
Anonym politisk forening
// Region Syddanmark
#
”Niels-Henrik ikke bare skaber billeder
med ord, han viser og fortæller i billeder, som beviser hvor vigtig
det er at brande og kommunikere med omtanke. Han giver gavmildt ud
af egen erfaring fra sit eget serie-iværksætter liv – igen er det
visuelle i præsentationen med til at give hukommelse til de mange
tips, tricks og værktøjer, han formidler i løbet af de 2 fantastiske
timer. En spændende og givende session, hvor Niels-Henrik
overbeviser os om, at den gode storytelling er vigtig som aldrig
før”
Annette Spicker Bruhn, Iværksætter konsulent // ProVarde,
Varde kommune
#
”Vi inviterede Niels-Henrik til at holde et
foredrag for trykkeriets ledende medarbejdere og sælgere, og vi fik
et lærerigt og underholdende indblik i hvad kunderne går op i, og
hvordan branding, kommunikation og salg hænger sammen. Det var
spændende og interessant at få indsigt i hvordan venstre- og højre
halvdel af hjernen har modsætninger, og hvordan vi kan bruge den
viden i vores kommunikationen med kunder”
Peter Nyborg, Direktør
// PE Offset A/S