>Solister - sangere - shows som f.eks. Anne Linnet< 

 
           

 

 


Birthe Kjær

JJette Torp

Anders Blichfeldt

Anne Dorte Michelsen

Annette Heick

Lune Carlsen
Derfor er en solist prikken over i’et til din fest
At planlægge det perfekte arrangement handler om mere end bare god mad og flotte omgivelser. Det handler om at skabe en stemning, gæsterne husker længe efter, at lyset er slukket.

Her kan du se en liste over vore kunstnere inden for solister - sangere og shows:


A

Alberte Winding
Amalie Dollerup - Christian Lund
Amazing Christmas

Anders Blichfeldt
Anders Hornshøj
Anna David
Anne Dorte Michelsen
Annemette Hess
Anne Herdorf - swingsangerinde
Annette Heick
Anne Katrine Tove
Anne Linnet
Anita Lerche
Ann-Mette Elten
Arvid the Crooner

B
Babou booking30092011164815
Bakkens Hvile Syngepiger
Bente Kure - Leif Ernstsen
Birthe Kjær
Birgit Lyngholm
Bjarne Lisby
Bjørn og Johnny
Bobo Moreno
Bryan Rice - Brian Risberg Clausen
Brødrene Olsen

CC
Carsten Knudsen solo UKULELE
Charmørduoen - cykelstyrsoverskægmusik

D
Danmarks bedste pop quiz

Delilah
Den falske brud
Den Gamle Sangskat
Den lille forskel
Den unikke trio
Diva Music
Dorthe Kollo
Dragshow - Peter Andersen DQ - 0265.4106

E
Ejendomsmægleren og operasangerinden
Elvis Duo
Emmelie de Forest
Erik Grip

F
Flemming Gammelholm
Frederik Konradsen

G


H

HC Eichner og Kisser & Søren - forårsturné 2024
Heine Mindstrup

I
Ib Grønbech oplevelsessanger

J
Jakob Sveistrup 01122011205925
James Sampson
Jan Hertz - Dronning Margrethe 2
Jan Nielsen - charmesang - vokalt stemmepotentiale
Jason Svendstorp
Jeppe Schjøtz hypnose show
Jesper Lundgaard
Jette Torp
Jimilian Ismali
Johanne Louise Schmidt
Johnny Hansen
Johnny Logan
Julekoncert med Karsten Holm og Juleorkestret

KK
Kasper Le Fevre - musicalsanger - skuespiller
Keld & Hilda: Professionelle solister
Kim Schwartz
King Memphis
Kirsten Siggaard
< a href="http://www.musiker-boersen.dk/folkemusikogviser/kristianlilholt-musikmager.asp">Kristian Lilholt
Kurt Ravn
Kære Birthe


LL
Lars Love Louise

Lasse & Mathilde
Lei Moe og Allan Mortensen
Lene Siel
Lise Nees
Louise Espersen - kopi af Gitte Hænning
Luis Anguita - Tequila Sunrise
Lune Carlsen
Lyden af Paris

MM
Mads Westfall
Maibrit Post
Maria Lucia
Maria og Michael
Marie Carmen Koppel
Marius Grønkjær
Michael Carøe
Michaell Colin - Dean Martin Show
Michael Korup
Mike Andersen - Elvis show
Mr. Barti

N
Nanna Larsen - Ivan Pedersen
Nørrelykke og Krusedullen

O

P
Papkasseshow
Per Nielsen - trompet entertainer
Per Vers
Pimenta
Preben Palsgaard
Prima Divas

Q
Queen of Denmark - QOD - kopiband med ærefrygt for Queen

R

Richard Ragnvald
Rikke Mølgaard
Romantic Strings: 0182.9032 Harpenist og violinist

S
Sascha Dupont - singing and playing piano
Scandinavian Stunt
Signe Svendsen
Sigurd Barrett - pianoshow - dansk og engelsk
Simone Egeriis
Singers
Sissel Kyrkjebø
Steven Hart
Stig Rossen
SWEET SUE’s - underholdende musikalsk indslag ved festlige lejligheder
Swing Sisters
Syngende telegram - Marilyn's Surprise Telegram
Syngepigerne Yvonne og Dorthe sammen med pianist Mogens
Sømændene - kutterkunst
Søs og Kirsten

T
The3Tops - jazz-pop
Thomas Buttenschøn
Thomas Lilleøre
Tina Siel
Tjenerstaben
< a href="http://www.musiker-boersen.dk/solister/tobias-trier-forvandlingskugle-sanger-booking.html">Tobias Trier - forvandlingskugle-sanger
Tue West

U


V
Vickie Jo - René Christensen

W

X

Y - Z

Ø
-
Å

 
 Her på siden har vi samlet nogle af Danmarks absolut største navne inden for musik og underholdning. At booke en professionel solist er ofte den hemmelige ingrediens, der løfter en god aften til en fantastisk oplevelse.

Overraskelsens kunst
En af de mest effektive måder at bruge en solist på er som et overraskelsesmoment. Forestil dig suset gennem lokalet, når en kendt kunstner pludselig træder ind ad døren midt under middagen eller som et festligt indslag lige efter forretten.
I modsætning til et band, der spiller hele aftenen, leverer solisten en intens og nærværende oplevelse. Det fungerer som en energibombe, der:

Ryster gæsterne sammen.

Skaber et fælles samtaleemne.

Sætter et højt niveau for resten af aftenen.

Passer ind i ethvert program
Fleksibilitet er nøgleordet, når du booker en af vore solister. Vi ved, at tidsplanen til generalforsamlinger, firmafester eller byfester ofte er stram. Derfor er underholdningen typisk skræddersyet til at passe perfekt ind i jeres flow.

En optræden varer som regel 40 minutter eller kan deles op i 2 sæt af 20 minutter. Det er præcis længe nok til at skabe en koncertstemning, men kort nok til ikke at dominere hele arrangementets dagsorden.

Alsidighed og skræddersyede løsninger
Vores udvalg af kunstnere spænder bredt, og mange af dem mestrer flere forskellige genrer og formater. Det giver dig unikke muligheder for at tilpasse underholdningen til netop dit publikum.

Tag for eksempel en kunstner som Marie Carmen Koppel. Hende kan du naturligvis booke til det store firmaarrangement, men hun er også en oplagt mulighed til:

Stemningsfulde kirkekoncerter.

Engagerende Gospel Workshops, hvor gæsterne selv kommer i spil.

Mulighederne i denne kategori er mange, og vi hjælper gerne med at finde den helt rette vinkel til din event.

Garanti for det ekstraordinære
Når du vælger at booke en af vore solister, køber du ikke bare musik; du køber en garanti for kvalitet. Du sikrer dig netop "det ekstra", som gør dit arrangement helt specielt og personligt.

Gå på opdagelse her på siden, og find den stjerne, der skal lyse din næste fest op.
Det er en spændende opgave. At være solist er en unik position, der kræver en blanding af ekstrem teknisk kunnen, mentalt overskud og en særlig evne til at formidle følelser.

Solisten: Kunsten at stå alene i rampelyset
Når lyset i koncertsalen dæmpes, og spotlyset rettes mod ét enkelt punkt på scenen, sker der noget magisk. Publikum holder vejret. Det er her, solisten træder i karakter. Uanset om det er en violinist foran et symfoniorkester, en sanger med et rockband i ryggen, eller en jazzpianist i en røgfyldt klub, er solisten den figur, der bærer musikkens sjæl og fortælling.

Men hvad kræver det egentlig at være den, alle kigger på? At være solist er mere end bare at spille noderne rigtigt; det er en balancegang mellem total kontrol og fri, følelsesmæssig udfoldelse.

Rollen: Dialogen med baglandet
En udbredt misforståelse er, at solisten er "stjernen", mens resten af orkestret blot er "baggrund". I virkeligheden er forholdet langt mere komplekst. Det er en symbiose.

For en klassisk solist er koncerten en samtale. Solisten præsenterer et tema, og orkestret svarer. Dirigenten fungerer som mægleren, der sikrer, at solistens personlige fortolkning smelter sammen med orkestrets klang. Uden et stærkt fundament fra de andre musikere, kan solisten ikke skinne.

"En solist er intet uden dem, der lytter, og dem, der støtter. Det er i samspillet, at solistens frihed opstår."

Det mentale pres: Ensomheden på toppen
At være solist kræver en psyke af stål. Hvor en orkestermusiker kan finde tryghed i gruppen (sektionen), står solisten alene med ansvaret. Hver eneste lille fejl, hver eneste nuance i fraseringen, bliver hørt og bedømt.

Dette pres kræver enorm disciplin:

Forberedelse: Tusindvis af timer i øvelokalet for at opnå en teknisk perfektion, hvor fingrene eller stemmen "husker" musikken af sig selv.

Fokus: Evnen til at lukke alt andet ude – publikums hosten, lyset, egne nerver – og være fuldstændig til stede i nuet.

Sårbarhed: De største solister er dem, der tør vise sårbarhed. Det er, når teknikken træder i baggrunden for følelsen, at publikum bliver rørt.

Solisten på tværs af genrer
Selvom titlen er den samme, varierer rollen meget afhængigt af genren:

1. Den Klassiske Virtuos
Her handler det ofte om at fortolke de store mestres værker (Mozart, Beethoven, Tjajkovskij). Udfordringen er at respektere komponistens noder, men samtidig lægge så meget personlighed i spillet, at publikum kan høre, at det er netop denne solist, der spiller.

2. Rock/Pop Frontfiguren
Her er karisma ofte lige så vigtigt som teknisk kunnen. Solisten (lead-sangeren eller guitaristen) skal ikke bare spille musikken; de skal sælge den. De skal styre energien i rummet og skabe en fællesskabsfølelse med tusindvis af mennesker på én gang.

3. Jazz-improvisatoren
I jazzen er solisten opfinder. Her er solostykket ikke skrevet ned node for node. Solisten komponerer i realtid, reagerer på bassens rytme eller trommernes slag. Det er den ultimative form for musikalsk risiko – og frihed.

Hvorfor har vi brug for solister?
Vi har brug for solister, fordi de repræsenterer det menneskelige potentiale. Når vi ser en operasanger ramme det høje C, eller en pianist spille en umulig passage med lethed, ser vi et menneske, der har dedikeret sit liv til at mestre noget smukt.

Solisten er den stemme, der tør stille sig frem og sige: "Her er jeg, og her er min historie." Og i det øjeblik, hvor tonerne flyder, er de ikke længere alene. De har taget os alle med på rejsen.

Kunne du tænke dig, at jeg uddyber en bestemt del af artiklen, for eksempel forskellen på en vokal-solist og en instrumental-solist, eller måske tilføjer et afsnit om kendte solister gennem tiden?

Stemmen vs. Instrumentet: To sider af samme sag
Selvom målet er det samme – at røre publikum – er der en fundamental forskel på at være vokal-solist og instrumental-solist.

Vokalsolisten: Når kroppen er instrumentet For en sanger er der ingen afstand mellem musikeren og instrumentet. De er deres instrument. Dette giver en helt unik umiddelbarhed og intimitet, men også en enorm sårbarhed. Hvis sangeren er træt, forkølet eller emotionelt ude af balance, påvirker det klangen direkte.

Ordets magt: Vokalsolisten har en fordel (og en forpligtelse), som instrumentalisten ikke har: Tekst. De skal ikke bare levere en melodi, men formidle en konkret historie eller poesi. Diktion, sprogforståelse og skuespil bliver derfor afgørende værktøjer.

Instrumental-solisten: Mesteren af værktøjet For violinisten, pianisten eller guitaristen ligger udfordringen i at overføre sjæl og følelse gennem en livløs genstand af træ og metal. Det kræver en ekstrem finmotorik at få en "kasse" til at synge, græde eller råbe.

Det abstrakte sprog: Uden ord må instrumentalisten stole fuldt og fast på frasering, dynamik og klangfarve for at fortælle en historie. Til gengæld er de ofte friere til at udforske tekniske yderligheder – lynhurtige løb og komplekse harmonier – som den menneskelige stemme ikke fysisk kan præstere.

Ikoniske solister, der ændrede historien
Gennem tiden har visse solister haft en udstråling og et talent, der var så stort, at de ikke bare definerede deres egen karriere, men hele deres instrument eller genre.

1. Niccolò Paganini (1782–1840) – Den første "rockstjerne" Længe før elektrisk lys og forstærkere rejste den italienske violinist Paganini rundt i Europa og skabte hysteri. Han spillede så hurtigt og teknisk umuligt, at folk rygsnakkede om, at han måske havde solgt sin sjæl til djævelen. Han definerede solisten som en overnaturlig figur, der kunne gøre det umulige.

2. Maria Callas (1923–1977) – La Divina Inden for operaen ændrede Callas alt. Hun var ikke bare en stemme; hun var en dramatiker. Hun prioriterede det dramatiske udtryk over "skønsang", hvilket gjorde hendes optrædener intense og hjerteskærende. Hun viste, at en solist først og fremmest skal være en formidler af menneskelige følelser, selv hvis det betyder, at tonen bliver grim et øjeblik.

3. Jimi Hendrix (1942–1970) – Guitaristen fra en anden planet I rockmusikken er der et "før og efter" Hendrix. Som solist smeltede han sammen med sin elektriske guitar. Han brugte feedback (støj) som et musisk virkemiddel og spillede med tænderne eller guitaren på ryggen. Han viste, at solisten i rytmisk musik handler om total, uhæmmet ekspression og innovation.

4. Whitney Houston (1963–2012) – "The Voice" I moderne popmusik satte Whitney Houston standarden for, hvad en vokal-solist kan præstere. Hendes evne til at kombinere gospel-teknik med pop-appel og en enorm kraft gjorde hende til modellen for utallige sangere efter hende. Hun beviste, at stemmen alene kan bære en hel sangproduktion.